fredag 20. januar 2012

Klar tale

Klar tale er en lettlest ukeavis som kommer ut hver torsdag. Den retter seg mot grupper som ønsker lettleste nyheter, og brukes blant annet en del i norskopplæring og annen undervisning. Forrige uke fikk jeg en telefon fra en av Klar tales journalister, Cathrine Kahrs, som lurte på om hun fikk komme hjem til meg og intervjue meg og ta litt bilder til en reportasje om kjøpestopp - det fikk hun! :)


I reportasjen forteller jeg om året mitt med kjøpestopp, og hvordan det har preget forbruket mitt. Jeg anbefaler alle å tenke grundigere gjennom hva man egentlig trenger og ikke trenger, og hvilke alternative løsninger som kan finnes.

7 kommentarer:

  1. Inspirerende reportasje! Jeg fulgte bloggen din da du hadde kjøpestopp. Prøver selv å kutte ned, men med barn synes jeg det er litt vanskelig. Men - prøver i allefall :-)

    SvarSlett
  2. Et spennende prosjekt du har gjennomført. Det var i den tiden du drev med det at jeg oppdaget bloggen din. Jeg forsøker i hverdagen og begrense meg og det er en besnærende tanke og forsøke det samme som du gjorde :-)

    God helg til deg!

    SvarSlett
  3. Jeg har selv innført et kjøpestopp-år etter å ha blitt inspirert av deg. Du har en super blogg som jeg elsker :) Fikk lyst til å lese den avisen, da jeg sliter med lesing selv :)

    SvarSlett
  4. Så spennende! Kjøpestopp er vanskelige greier, spesielt når man har barn. Selv prøver jeg å tenke meg godt om og være kritisk til hva jeg trenger og prøver å være moderat. God helg til deg! :-)

    SvarSlett
  5. Kan du legge ut artikkelen så vi kan lese? Det er vel ikke problem når det har gått noen dager etter publikasjon?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det burde vel gå fint. Skal gjøre det om noen dager :)

      Slett
  6. Jeg jobber på en spesialavdeling for barn med Asperger syndrom og artikkelen din i klar tale var utgangspunkt for en veldig interessant diskusjon i dag!! Alle var enige om at de syns du var veldig flink og at det var en god idé. Også fikk vi snakket endel om hva "nødvendige" ting i hverdagen en. Flotte greier!

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)