torsdag 15. desember 2011

Ny gammel skjenk

Interiøret hos meg blir bare eldre og eldre... Nå har jeg nylig byttet ut stuas eneste Ikeamøbel med en gammel skjenk etter mormor. Slitt, gammel, litt upraktisk og i minste laget til TV-benk, men i heltre og penere enn Ikea-laminat ;)



Den var hvitmalt fra før, men veldig slitt, så jeg ga den et strøk "lys toscana". I tillegg byttet jeg ut knottene med noen fantastiske håndmalte fra Sweet Mix Creations på Etsy. Det er utrolig hva nye knotter gjør med et møbel! (Noe jeg også fikk bevist med "nonstopknottekommoden" min.)


For å få plassert elektroniske dingser måtte jeg sage tre hull i bakplata, og la plassen der det egentlig skulle være skuffer, få være hylle for diverse elektriske artikler. Ikke et optimalt TV-møbel, men helt kurant :)

6 kommentarer:

  1. Kjempefint ble det.. gamle møbler har en egen sjarm..:

    Ønsker deg en fin advent =)

    Kerstin

    SvarSlett
  2. Enig! Heltre er best. Og jeg tror ikke jeg har sett det, men Nonstopkommoden er helt fantastisk fin!!

    SvarSlett
  3. Det er så fint at du blander møbler fra forskjellige tidsepoker, for jeg synes ofte at retrointeriør hvor alt ser ut som det kom fra samme katalog (en gang i tiden) blir litt livløst.

    SvarSlett
  4. Utmerket TV-møbel. Knottene var staselige.

    SvarSlett
  5. Fiiiiiiin!!

    Vi har ei Expedit-hylle til tv-benk og den er riktignok praktisk med alle sine kurver, men gaawhd den er så stygg og kjedelig! Drømmer om å komme over det perfekte substitutt på loppis en dag :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)