torsdag 10. november 2011

Nytt kjøkkenbord!

For noen uker siden gikk jeg forbi en container nedi gata her, der en mann var i ferd med å hive et stakkars kjøkkenbord. Jeg gikk bort og spurte med forferdelse i stemmen "du skal vel ikke kaste det!?". "Jo, vil du ha det?". Og det ville jeg! :)



Bordet var litt trist i fargene, med mørkeblå ben og en lakkert bordplate. Nå er det ikke til å kjenne igjen:


Det første jeg gjorde var å fjerne klaffen helt. Så pusset jeg ned bordplata og malte de blå benene hvite i stedet.


Jeg har sett litt etter et kjøkkenbord som er mer solid og innbydende enn det gamle jeg har hatt der en stund nå. Det gamle er nydelig, men litt vel skraklete og shabby. Veldig fornøyd med det nye!

9 kommentarer:

  1. Så heldig du var - det ble jo kjempefint :-)

    SvarSlett
  2. Så flaks, og så fint det ble! Jeg syns det er helt forfedelig med alt som blir kastet. Etter å ha hevet ting på fyllingen kommer ofte foreldrene mine hjem med noe de har funnet der, og da er det som regel nesten nytt, og i det minste helt plettfritt. Synd at folk ikke bryr seg med å heller gi det bort, for det er alltid noen andre som kan ha bruk for det.

    SvarSlett
  3. Så kjekt da og bare tusle forbi et gratis bord :)
    Og veldig fint ble det.
    Vi kjøpte oss et tilslutt. Har lett og lett etter "mitt" perfekte spisebord. Blogger det i dag.

    SvarSlett
  4. Så morro!
    Tøff du ta som turte å spørre ;)
    Du har gjort det innmari fint synes jeg.

    Jeg ser forøvrig at naboene dine har startet julefeiringa...Lyste fælt i farger i et vindu i blogga di da jeg kjørte forbi fra fysion idag ;)

    SvarSlett
  5. Jeg trodde faktisk at det var to ulike bord på bildene; veldig bra opppussing. Dumt at noen kaster brukbare ting, men kjekt at du fikk hykket tak i det da!

    SvarSlett
  6. Trist at folk kaster brukbare ting i stedet for å gi de bort. Men flaks at du reddet bordet fra søpla og fikk deg et fint bord :-)

    Broren min og jeg rota i en container sameiet vårt hadde satt opp for at beboerne skulle få kvitte seg med søppel, og vi fant flere brukbare ting. Det verste var at mens vi sto der kom folk bort til oss med nye ting med merkelappen på som de hadde tenkt å kaste, og spurte om vi kanskje ville ha det også... Trist.

    SvarSlett
  7. oi så fint det vart! skulle ikkje tru det var det samme bordet som på det fyrste biletet!

    SvarSlett
  8. Blir trist av å lese om alt som kastes hjemme i dagens Norge - er virkelig bruk-og-kast-mentaliteten blitt så utbredt som jeg får inntrykk av i mediene? Det var neimen ikke slik på 70-tallet da jeg vokste opp. Synd.

    Likevel, veldig hyggelig å lese om din redningsaksjon, og jammen ble det fint :-)

    Hilsen Karin i USA som lengter hjem til norsk førjulstid

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)