torsdag 10. februar 2011

Gjenbruk av håndlaget

Det er morsomt å finne ting som f.eks. fine håndbroderte brikker, lappetepper, duker og lignende, og lage nye ting av det. I alle fall hvis det er delvis hullete eller flekkete. Ellers har jeg ikke hjerte til å klippe det i stykker... :p



Dette er biter av et håndapplikert lappeteppe, som jeg likte kjempegodt. Selve teppet var slitt og dårlig, men flere av lappene var i god behold, og kjempefint laget i fine, friske stoffer. Og tenk så mye jobb som allerede har ligget bak de fine lappene før jeg fikk tak i dem - det er en faktor som gjør det ekstra morsomt å gjenbruke håndlaget.



Jeg sliter litt med å ta gode bilder av poseposene. De er så mye finere på ordentlig! Det er dessuten veldig morsomt å sette sammen motivene :)

PS, Sirkelskjørtoppskrift kommer snart! Må bare lage et til, og ta bilder underveis.

PS2, smykket jeg skrev om i går var grått, så det var ikke en veldig spennende fargeskala dere gipp glipp av ved at jeg la ut bilde i svarthvitt :p

1 kommentar:

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)