mandag 20. desember 2010

Meat Free Monday - Vegetarpizza

I dag har jeg lagt vegetarpizza, som ble litt mer spennende enn forrige gang jeg hadde det på MeatFreeMonday. Etter det innlegget fikk jeg en del tips om hva slags fyll jeg kan ha på:
Tynne skiver av squash eller aubergine stekt i litt olje med salt og pepper, soltørkede tomater, oliven, stekt sopp, spinat, rødløk, fetaost, parmesan, purre, paprika i tynnetynne skiver, artisjokk-hjerter på boks, halloumi-ost, fersk basilikum.

Leseren som foreslo dette, foreslo å velge ut 2-3 ting om gangen. På pizzaen min ble det: fetaost, parmesan, squash og soltørkede tomater. Kjempegodt!

Jeg stekte squashen i små biter med pepper og olje litt før jeg la den på pizzaen.



Prøvde meg dessuten på en litt rar vri på pizzadeigen... med øl! Bland sammen deigen av mel, 1/2 pakke tørrgjær, 1 ss olje, og en skvett øl i stedet for vann til passe tykk deig.

Kna deigen godt sammen og la den stå og heve litt. Kjevl ut og hev litt til. Smør tomatpure utover deigen, strø pizzaost over. Fordel ønsket fyll utover. Hell litt av fetaost-oljen over hele pizzaen, og litt revet parmasan til slutt.

Stekes på 250 grader i ca 10 - 15 minutter.



Serveres selvsalgt med resten av ølen ;)



Litt dumt at jeg glemte salat ved siden av, men bortsett fra det var det et knallbra måltid!

1 kommentar:

  1. Så fint at pizzatipsene kom til nytt, og at pizzaen ble god! Spennende med øl i deigen, det må jeg prøve :) Fikk skikkelig lyst på pizza nå...

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)