søndag 21. november 2010

Sushi

Gjett hvem som smakte sushi for første gang i går! Jeg har alltid syntes det høres kjempeskummelt ut, og ikke turt å prøve det. Men i det siste har jeg tenkt at det jammen meg er på tide, og i går gikk jeg ut med to venninner og lot det stå til. Og det var jo ingenting å være redd for! Sushi er ikke noe annet enn god og lettspiselig mat :)



Det var forresten Hilde (bildet) som fikk meg til å begynne og blogge :p

Jeg ville prøve litt forskjellig, og bestilte en meny med 7 forskjellige biter, en tempura maki på deling og en smørfisk. Tempura maki (fritert scampi, avocado og sesamfrø) og laks var det beste, men alt gled ned på høykant.



Og da kan jeg krysse av for enda en ny ting jeg endelig har turt å smake på. Det har blitt mer og mer av det slaget de siste årene, etter at jeg var ganske kresen som barn, og langt opp i tenårene. Og takk til Ida-Marie og Hilde for en finfin sushikveld! :)

2 kommentarer:

  1. Sushi er nydeleg! Hadde eg berre vore flik til å lage det sjølv hadde eg spart mykje pengar!

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)