torsdag 25. november 2010

Julemarked 5. desember

Søndag om halvannen uke tar jeg med meg hele butikken min og mere til, og drar på julemarked på Ullensaker museum (Ullensaker museum ligger langs Rv 35, ved Clarion hotell Gardermoen). Dette blir mitt aller første marked, og jeg er kjempespent! Jeg har laget en del ekstra ting som jeg ikke har for salg ellers, og stenger hele epla-butikken min den dagen. (Blogger en påminnelse når det nærmer seg.)



Grunnen til at jeg har valgt å bli med på akkurat Ullensaker husflidlags marked, er at jeg er fra Jessheim, og selv om jeg har bodd i Oslo noen år nå, er det Jessheim jeg føler tilhørighet til. Har jeg noen lesere i Jessheim-området som kommer innom på markedet montro? :)

Jeg funderte lenge på hvordan jeg skulle presentere Majakjolene på best mulig måte - de er jo så mye finere hvis de får henge, og slipper å ligge i en bunke og få brettekanter. Så kom jeg på skostativet mitt! Jeg skrudde av to av skohyllene, ga det en omgang med vaskekluten, og så ble det kjolestativ.





Det er kanskje litt lavt, men det duger fint til de minste kjolene. Den større størrelsen må muligens tåle å ligge brettet, hvis jeg ikke får en ny idé før markedet.



Jeg har også hengt på fine Majakjolelapper på alle kjolene.



Ut over kjolestativet, får jeg en meter bordplass, som jeg planlegger å fylle opp så mye jeg kan, og gjøre veldig fin. Der skal jeg stå sammen med ei venninne, som blir god å ha der for backup :p

Håper det kommer mange innom!

7 kommentarer:

  1. Forstår at du er spent - så spennende med julemarket :) Dumt det er langt fra Køben til Jessheim men jeg skal se om jeg kan sende en representant.
    Supergod idé med ombygd kjolestativ!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Lykke til, jeg er sikker på at du får solgt masse :)

    SvarSlett
  3. Ikke noe å grue seg til, Ida.
    Dette er definitivt det hyggeligste arrangmentet Husflidslaget har i løpet av året :-)

    Dessuten er jo jeg der også med mine puslerier.

    SvarSlett
  4. Så morsomt! Skulle gjerne vært der, men er i Bergen. Kanskje Majakjolene synes enda bedre hvis du setter stativet oppå en kasse/bord e.l? De er så fine! :)

    SvarSlett
  5. Å wow, for noen fantastiske stoffer i forrige innlegg! Lykke til med julemarked, om du har tid innimellom har jeg gitt deg en utfordring inne hos meg ; ) Ha en fin kveld,

    Frøken Grønn

    SvarSlett
  6. Det var jammen en god ide! :) Passet jo perfekt!

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)