søndag 3. oktober 2010

Bomtur med bra fangst

Det ble halvveis bomtur på loppemarked i går. Vi dro til Skui skole i Bærum i håp om å finne fine stoffer, men der viste det seg å bare være et mini-loppemarked. De hadde ikke møbler, ikke elektrisk og ikke stoff.

Men jammen greide jeg ikke komme derfra med enda et servise! Ikke et av de gamle Norske som jeg pleier å falle for (jeg har mye Stavangerflint, Figgjo og Egersund), men et engelsk et. Hawaii heter det, og er merket med "W.H. Grindley & co. LTD, Staffordshire England". Nydelige farger og blomstermønster, som jeg falt helt for.



Serviset var det første jeg så da vi slapp inn på loppemarkedet. Det stod der i alle sine fine deler (4 serveringsfat i forskjellige størrelser, 2 serveringsboller, 8 suppeskåler, 8 mindre skåler, 8 midagstallerker, 2 sausnebb) med en fastpris på 200kr, som jeg syns var helt OK. Men jeg så på det, satte det fort tilbake, tenkte "jeg har mer enn nok servise!" og gikk videre. Men serviset forlot ikke tankene. Da vi var på vei hjem fortalte jeg om det til mamma, og angret etterhvert mer og mer på at jeg ikke kjøpte det. Og etter å ha ryddet plass til det på kjøkkenet inne i hodet mitt, måtte jeg snu bilen og kjøre tilbake igjen og kjøpe det. Gleden var stor da det fortsatt var der, og pga. et par skår, fikk jeg alt sammen for 150 kr.



Jeg fant også et nydelig rådyrpar, Hamsuns Markens grøde i en skinninnbundet utgave fra 1928 og to billedbøker av Elsa Beskow.



Det minste rådyret kjøpte jeg i en bruktbutikk i Kinna i Sverige. De to bakerste er fra loppemarkedet på Skui. Telys-lykta og den lille duken er fra et tidligere loppemarked.

Jo, også kjøpe jeg tre LP-plater. Men da jeg skulle sette på den ene av dem, ville ikke platespilleren gå rundt. Buhuuu! :( Mamma, som glimter til med teknisk kunnskap når det gjelder litt eldre installasjoner, foreslo at det kunne være drivreima. Så nå håper jeg på å få byttet den på enellerannen måte.

Ha en flott søndag, alle sammen! Selv skal jeg gjøre mitt beste for å få sydd litt i dag! :)

3 kommentarer:

  1. Wow, for et servise!!
    Staffordshire potteries ltd har masse fine mønstre og farger. Jeg samler på kopper derfra, og det finnes veldig mye forskjellig!

    Rådyra var også veldig søte :)

    Ha en fin søndag!
    Hilsen fra Stine

    SvarSlett
  2. Hei Ida,
    Eg vil tipse deg om nettsiden www.MiniMesse.no som kommer i ny form iløpet av noen dager. Til da kan du følge med på den tilhørende facebook-siden; http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=366529657242.

    Siden er non-profitt, og er tenkt som verktøy for alle som vil arrangere eller delta på små enkle messer ;-)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)