tirsdag 29. juni 2010

Hjelp!

Jeg trenger sårt hjelp til å finne meg en ansiktskrem! Kriteriene er at den skal være:
  • Helt enkel! (dvs, ikke antirynke, ikke oppstrammende, ikke for fet hud, etc.)
  • Uten lukt! (ikke bare parfymefri, men også uten lukt av eteriske oljer, rose, mandel, etc.)
  • Lett
  • Økologisk
Det er ikke så lett som man skulle tro. Før jeg, sammen med løftet om å ikke kjøpe noe nytt, forpliktet meg til til å kun kjøpe økologisk kosmetikk, byttet jeg på å bruke Simple Hydrating Light Moisturiser og La roche posay Toleriane Soothing Protective Skincare. Begge er gode kremer, og perfekte for min hud. Så nå trenger jeg bare en økologisk som er i samme gate som de to. Hjeeelp!

11 kommentarer:

  1. http://www.lovelula.com/default.cfm

    Noen på jobben lagret denne til delicious, vet ingenting om den :)

    SvarSlett
  2. Omega: Jeg finner ingen krem på den siden som står til kravene mine...

    SvarSlett
  3. Hei Ida. Jeg bruker og er svært fornøyd med Weledas fuktighetskrem med mandelolje - http://www.vitalkost.no/weleda. Denne er helt naturlig og fikk også toppscore i Grønn Hverdags test av fuktighetskremer. Er den absolutt 100% økologisk? Det er jeg jammen ikke absolutt 100% sikker på :o)

    PS: Du får kjøpt denne rimelig på lovelula.com, som omega foreslår.

    SvarSlett
  4. vært innom apoteket og kikket? jeg vet i alle fall at man kan finne økologiske dagkremer der :)

    SvarSlett
  5. 1. Vanlig Aloe Vera Gel, økologisk.

    2. Så har du oppi noen dråper eterisk olje, lavendel, rose otto eller pepperminte (eller kokos) selvfølgelig også økologisk. Kjøpes for 39 kr på nett.
    Den beste hudkremen som finnes lager du selv!

    SvarSlett
  6. Jeg bruker noe så enkelt som Jasons økologiske aloe vera gel! Den er ikke så altfor gal i pris, tror den ligger på mellom 50-70 for en tube. Og den er jo kjempefin å ha nå om sommeren uansett! Enten det er for myggstikk, brannsår eller bare svaling av varm hud :)

    Har nettopp skrevet et langt innlegg på bloggen min om noen tips til deg som vil ha så rene produkter som mulig.

    SvarSlett
  7. jeg bruker de fantastiske økologiske hudpleieproduktene fra Caroma.se. Luktfrie er de ikke, men de lukter derimot naturlig friskt og nydelig. Skal man ta bort lukt fra økologiske kremmer, må man tilsette hemmere - og da er jo vitsen med økologi borte. Har selv problemhud. Produktene jeg kjøpte fra Caroma var ikke tilpasset dét, men det er første gang jeg har renset og smurt meg inn uten at huden ble irritert + kløe, og kremmen med urtene roer ned huden og gjør fargen jevn. Godt å vite at en kun smører seg inn med naturens egen medisin. Vil man prøve Caromas produkter, tilbyr nettbutikken små billige prøver på alle produktene. Anbefaler rensekremmen+vannet, og dag og nattkremmen. skrubbepulveret og lypsylen er også det aller beste jeg har prøvd ♥

    SvarSlett
  8. Så flott du har fått det i Epla-butikken! Fargesortert og greier :)

    SvarSlett
  9. Som "nattkrem" kan jeg hvertfall anbefale jojobaolje - det høres kanskje rart ut å ha olje i ansiktet, men man får ikke fetere hud av den, den balanserer faktisk hudens talgproduksjon. Men man blir jo klissete og blank av den, også er den litt dyr, så jeg holder meg til å bruke den på natten i perioder når jeg har mye kviser eller tørr hud. Jeg har kjøpt min på myrra.no :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)