søndag 23. mai 2010

Innekatt ut på tur

Muskatt og jeg har vært ute en tur, så den stakkars lille innekatten skal få vært litt ute og... :) Så veldig synd på ham er det forresten ikke - det virker som han trives veldig godt med å suse rundt inne. Men vi gikk altså ut en tur. Ned på fellesområdet utenfor blokka her bare, og med bånd. Båndet hadde jeg overhode ikke trengt, for han lå bom stille nesten hele tiden. Lå bare og kikket rundt seg, og lurte nok veldig på hvor vi var.



Etterhvert slappet han mer av, og det virket som han likte seg der ute.





Vi fikk besøk av naboen og nabokatten, Lussi :)







Jeg tror han ble litt fornærmet da jeg gikk bort fra ham og bordet, for da jeg satte meg på benken igjen, krøp han umiddelbart opp på fanget.





Dette skal vi gjøre flere ganger i løpet av sommeren! Kanskje han blir litt modigere etterhvert og :p

4 kommentarer:

  1. For en nyyyyydelig katt, herlige bilder du viser frem :)Han blir nok modigere etterhvert skal du se :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så skjønn han er! :D

    Jeg har tenkt å skaffe meg en innekatt nå i september. Jeg bare lurer på om det er noe problematikk rundt det å ha innekatt, og ikke mulighet til å slippe den ut?
    Blir det slik at katta lengter mer og mer til utelivet når du tar den med ut, eller går det bra?

    (Har kun hatt gårdskatter før, så er ikke så kjent med innekatter :P)

    SvarSlett
  3. Potrina: Takk :)

    Ida: Takk :)
    Godt spørsmål! Du bør lese litt om ulike katteraser før du går til anskaffelse av innekatt. For noen er det helt greit å bare kunne være inne, mens andre har behov for et høyt aktivitetsnivå og kan vantrives som innekatter.
    Jeg leste en del om katteraser før jeg kjøpte Muskatt, og skaffet meg Britisk korthår først og fremst fordi de er rolige, kosete, litt dorske, og trives som innekatter :)

    En annen ting du må huske på med innekatt, er sterilisering/kastrering. Det er visst ikke helt greit å gå rundt som innekatt med naturlig kjønnsdrift..

    Noen spesiell katterase du hadde tenkt deg? Jeg vil gjerne høre mer om hva du bestemmer deg for, og hvordan det går! :)

    SvarSlett
  4. Hei og takk for svar!
    Vi har bestemt oss for Maine Coon, og oppdretteren sa at hun gjerne kunne sterilisere katta før vi overtok henne. Noe jeg hadde gjort etterhvert uansett (med tanke på sykdommer osv.).
    Jeg har ei venninne som har to maine coons, og hun sier de er relativt slappe (jeg vil også ha katter som er kosekatter), og de vil helst være inne.
    Jeg elsker de søte gaupeørene deres, også digger jeg at de blir svære! :D

    Ida.

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)