søndag 11. april 2010

Jeg dro på loppemarked i dag også, og kom til knappehimmelen!

I dag har jeg vært på loppemarked på Skedsmokorset, og små tilleggsturer til Abildsø og Manglerud. På Abildsø og Manglerud fant jeg noen få stoffer, men på Skedsmokorset (Åsenhagen skole) fant jeg mye fint!



Det fineste i dagens fangst, var en liten plastpose stapfull av knapper! Gamle knapper i alle farger og fasonger. Det er knapper som ser ut til å ha vært samlet opp over mange år, og plukket av mange forskjellige typer plagg. Virkelig et lite gullfunn, som sammen med en stoooor plastpose med stoffer og en fin kurv, kom på bare 200kr. Kjempefornøyd med den fangsten!



I tillegg har jeg kjøpt en litt rar og ganske kul kaffekanne (vises litt på knappebildet under), 5 glass med brune blomster, og 12 askjetter. Gamle middagstallerker fra Stavangerflint med brunt 70-talls-mønster. De er veldig store, og utrolig tunge. Aner ikke hvor jeg skal oppbevare dem, men bortsett fra det, er jeg fornøyd.



Nå har jeg vasket alle knappene. De ligger til tørk på et kjøkkenhåndkle, som dere ser på bildet over, og jeg har såvidt begynt å kikke litt på dem. Gleder meg til å få full oversikt.

5 kommentarer:

  1. Knappar er kjekke å ha, så mange fine du fekk tak i ;-)

    SvarSlett
  2. Åhhhhhh, så misunnelig.. Hadde tenkt meg på loppemarkedet på manglerud i går - men ble litt for sent ute.. Finner du mye stoffer på de fleste loppemarkeder?

    Klem

    SvarSlett
  3. Ah ingenting er som masse flotte knapper! I fjor fant jeg to store glass med knapper på et loppemarked, det gledet meg stort.

    SvarSlett
  4. Åh, alle de fine knappene da... Kupp! :)

    SvarSlett
  5. Åh, som en dröm! Jag älskar att skattleta i knappskålar, man blir varm i hela magen. Att då få en hel egen skål att genomsöka.. Underbart!
    Vilken väldigt personlig och charmig header du har förresten - dessutom mycket välgjord. Gillar den skarpt!

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)