torsdag 10. desember 2009

Mintkuler med sjokoladetrekk

Jeg kommer sakte med sikkert i gang med julebaksten. Nåja, ikke bare bakst. Mer konfektlaging enn bakst, egentlig. Gårsdagen ble brukt til å lage mintkuler med sjokoladetrekk - og himmel og hav så gode de er! Dette er en av oppskriftene som jeg lager år etter år, og som alltid blir en suksess.

Oppskrift på ca 50 mintkuler:
1 eggehvite
240 gram melis
150 gram mørk sjokolade
5 peppermyntedråper

Visp eggehvitene stive, tilsett peppermyntedråpene.
Bland melis i eggehvitene til massen blir fast og smidig.
Rull kuler av deigen. La de stivne før du begynner med sjokoladen.
Smelt sjokoladen i en bolle over en kasserolle m/kokende vann.
Dypp kulene i sjokolade.

2 kommentarer:

  1. Mmmm, så gode de ser ut.
    Tror jeg må lage litt gøy juledigg jeg også.
    Det har jeg vel TID til .. hi hi.

    SvarSlett
  2. Så gode de så ut!
    Hvor mange blir det som cirka?

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)