søndag 11. oktober 2009

Gangen

Denne stolen fikk jeg veldig billig på et loppemarked for en stund siden. Mamma så på meg med håpløshet i blikket og oppgitthet i stemmen, og sa "Ida... Ikke ta med den...!" Men joda, jeg liker den jeg. Har selvfølgelig trukket den om og gitt den en grundig vask. Den var virkelig ganske fæl og møkkete, og den er litt vaklete og malingen er slitt. Jeg har lurt på å male over et strøk, men tror ikke jeg gidder. Det har jo sin sjarm med slitt maling og.



Ikke minst er det fint å ha en stol i gangen, når man er sliten og trenger å sitte litt etter de 54 trappetrinnene opp til leiligheten min.. :)

Bildet som henger over stolen, er en etsing av Mitsuo Shiraishi, kjøpt på kunstauksjon på nettet. Fineart.no er et veldig bra kunstgalleri. Stadig nye ting der, og auksjoner som gjør det mulig å få kjøpt kunsten en del billigere enn den fastsatte galleriprisen. Finfint. Etter at jeg hadde fått denne i hus, kom jeg til å tenke på noen vanvittig tøffe etsebilder mamma lagde da hun gikk på formingslærerhøgskolen. Jeg skal vise de frem i bloggen en vakker dag - gled dere, de er så fine! ;) Men de må rammes inn med spesialtilpasset ramme.

Og så en siste ting om gangen min - veggene.
Jeg er egentlig ikke en så sterk motstander av furu brystpanel, som jeg merker at mange andre er. Jeg innser jo at det er litt 90-talls, men jeg liker furu jeg. MEN, uansett har jeg tenkt på å bytte den ut. Mest fordi den er dårlig satt opp; spikret rett inn i betongen - uten å lekte ut eller skru fast noenting skikkelig. Jeg er ingen snekker, men himmel og hav det der er dårlig håndarbeid.

Jeg har tenkt på hvit stormønstret tapet, kanskje med litt skimmer i. Noe ala soveromstapeten min, men i en kremfarge av noe slag. Noe som dette kanskje? Jeg tror det kunne blitt knallfint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)